Saturday 19 February 2011

kelahiran ku sebagai anak,gadis dan wanita

Setelah payah selama 9 bulan ibu ku megendongku,...akhirnya,pada pagi subuh..dan jatuh pada hari mulia hari segala penghulu hari jumaat..Pada pukul 6.35,tanggal 7/7..aku di lahirkan..Aku dilahirkan sebagai seorang anak perempuan dalam kehidupan ibubapa ku..Aku pasti ada hikmah di sebalik kejadian..dan aku bersyukur menjadi puteri di dalam keluarga ku..Sikap ku tidak seperti anak kecil yang lain..Aku agak pemalu tapi lasak..Kata ibu ku aku sungguh baik dan tidak membawa masalah dalam membesarkan ku..Sungguh bahagia bila ku mendengar ungkapan seperti itu..Aku seperti di hargai dan di alu-alukan wujud di muka bumi ini..Alhamdulillah..tiada bezanya antara anak yang di lahirkan itu laki-laki atau perempuan..yang pasti segala kejadian dan makhluk adalh sebak-baik dan sempurna adalah manusia..Aku membesar dalam keluarga yang jauh lebih baik mungkin?..Hidopku yang dibesarkan dengan ibu yang di gelar ibu tunggal banyak kepayahan yang aku lalui..mungkin ada tercalit rase,isi hati ibu ku mengapa die dilahirkan sebagai seorang perempuan..Besar dugaanya, menjadi ibu tunggal dan menjaga 2 org puteri..Mungkin ibu tidak pernah mahu kehidupan ku sepertinya..itu lah takdir ku..Aku dilahirkan sebagai anak,gadis dan wanita..,

No comments:

Post a Comment