Saturday 19 February 2011

Andai ku tahu jodoh dan ajal ku..

Andai ku mampu menjawab segala persoalan mereka terhadap diri ku..pasti mudah bagi ku,untuk mereka fahami aku..Tidak perlu untuk menghurauikan segala fakta dan menyampaikan hujah2 ku..Setiap manusia ada kehidupannya..ada jalannya sendiri..Sama seperti aku..aku tak pernah terfikir apa yang akan terjadi pada diriku..dan siapakah aku akan diketemukan..Hidop seperti kite menaiki keretapi..setiap perhentian kite pasti akn berhenti..Ada kalanya kite sudah mengetahui hala tuju hidop ini..kadang kala kite terlepas dari 1 steyen..haluan yang tidak pasti kite tempuhi..Aku sering di ajukan soalan yang agak menakotkan dan soalan yang mungkin aku tidak tahu jawapannya..."Bile nak kahwin'?..andai ku tahu jodoh ku..pasti sudah ada jawapan bagi setiap persoalan..Begitu juga "knape leh jadi macam tu'..Andai ku pasti akan terjadi..dan ajal hampir datang..mungkin aku mampu menjawabnya..TAPi...aku tak mampu menjawab soalan itu..bukan maksud ku untuk beralih topik..Tetapi....andai ku tahu...pasti mudah untuk ku mengetahui segala aturan dan urusanNya..

No comments:

Post a Comment