Monday 21 February 2011

Apabila tubuhku di ratah..

Aku pernah membayangkan...kehidupan ku tanpa akhirat..Dunia adalah tempat ku berpijak..dan aku hidup di dunia ini selama-lamanya..Pasti bagi ku payah untuk ku tinggalkan kegembiraan dunia ini..kelalaian hidup ku di dunia ini..Andainya aku seorang yang tidak patuh pada agamaku..tidak patuh pada tuhan ku..tidak patuh pada ajaran nabi  ku..tidak patuh pada ibu bapa ku..Adakah aku masih mampu tersenyum girang dan pasti kehidupan ku di dunia lain bahagia?..sama seperti kehidupan ku di dunia ini..Apabila ajal ku sampai..Apabila malaikat sampai pada tepat masanya untuk menjemputku..Pastikah aku sudah bersedia untuk pergi..Adakah dunia ku yang baru itu..memberi kebahagiaan kepada diriku...???...Setelah aku disemadikan..aku ditinggal kan keseorangan..Mana Kawan2 ku?!!...mana kegembiraan ku..??..Aku ditemani oleh binatang2 yang liar...datang menemani ku...datang meratahku...meratah tubuhku...Ibu!..Ayah!...Alangkah sakitnya..kejamnya KAu menghukumku ya Allah..Aku ingin pulang..!ingin melaksanakan perintah mu..Kesakitan yang teramat-amat...Andai ku tahu..Tubuhku akan diratah sebegini pasti aku akan membawa bekalan dan amalan ku di duniawi..Na'uzubillah

No comments:

Post a Comment