Friday 18 February 2011

Insyaallah.. ada jalannya

Semua orang di dalam dunia nie di duga dengan pelbagai masalah..Setiap hambaNya diberi dugaan yang teramat besar..Kadang-kadang kite sebagai manusia,rasa tak mampu untuk menampung dugaan itu..Tapi aku percaya Allah lebih mengetahui umatNya..Allah lebih tahu apa yang akan terjadi..Aku ingin berkongsi kisah silam aku..dimana bagi aku pada saat tu begitu payah untuk aku lepasi,kenangan pahit yang mungkin bagi kaum wanita untuk tempuhi..Tapi aku pasrah dengan apa yang terjadi..Ada hikmah disebaliknya..Bagi aku memberi banyak pengajaran tentang kehidupan..Mungkin bg aku ketika itu aku tak mampu untuk atasi..aku hilang harapan dan kepercayaan..dan aku mula mendekati Allah swt..Aku banyak meminta pertolonganNya..Setiap doa dan air mata ku..Hanya yang diatas maha mengetahui dan maha mendengar..Aku percaya setiap musibah yang diturunkan terhadap diri ku adalah bagi memperingatkan aku tentang kebesaranNya,kelalaian aku di dunia..dan aku bersyukur pintu hati ku masih terbuka untuk melakukan kebaikan terhadap insan lain..aku pasti dan Insyaallah ada jalannya bagi setiap perkara yang berlaku..

No comments:

Post a Comment