Sunday 20 February 2011

Dimana terletaknya SYURGAku..

...'Adam dan Hawa adalah penghuni syurga dan telah hidop bahagia dsitu..Akibat secalit kemungkaran yang telah dilakukan mereka di hukum turun ke bumi'..Sudah tertulis bagi ku hidop di dunia ini..Dunia yang begitu indah..adanya siang dan malam,bulan dan bintang..Pernah aku membace sebuah tajuk' syurga seorang wanita' di sebuah artikel..Lahirnya diri kite sebagai umat Allah,,dunia adalah persinggahan kite..Syurga adalah tempat kite..Aku sebagai seorang anak yang pastinya syurga terletak di bawah telapak kaki ibu ku..mengapa tidak di bawah telapak kaki ayah ku??..satu persoalan yang telah aku ketemui jawapannya..Bagi ku,Sepandai mana kite,sejauh mana kite pergi..Pasti pada ibu kite akan kembali..pada ibu kite akan pulang..Menjadi seorang anak bukan mudah bagi ku..aku harus mematuhi ibubapa ku,aku harus menjaga nama baik mereka,perlu menjaga dan membalas budi mereka apabila ku dewasa kelak..yang pasti kini syurga ku di telapak kaki ibu ku...TAPI apabile aku melangkah ke satu dunia yang lain..dgn status sbg seorang isteri..Dimanakah terletaknya syurgaku??.sudah tertulis dan pasti dibawah telapak kaki suami ku ini...tanggungjawab sbg seorg anak beralih kepada seorang isteri dan ibu..Tidak kire sebesar mana pangkat ku,sekuat mana pengaruh ku,setinggi mana pujian terhadap ku..Aku ttp berada di bwah telapak kaki suami ku..kerana aku pasti di situ lah terletaknya syurga ku yang hakiki..

No comments:

Post a Comment