Sunday 20 February 2011

Islam Agama ku..

Sebut mengenai agama..pasti mudah untuk menjawab dan mengakui diri sebagai umat islam..Islam agama ku,Allah swt itu tuhan ku,Rasul dan nabi junjungan ku,al-Quran kitab ku,sunnah sebagai pedomanku..Bangga kite mengakui semua itu..Tapi banggakah  kita dengan perlakuan diri kite sebagai umat islam..Langsaikah kite dengan segala suruhanNya?..pastikah syurga adalah tempat kite atau neraka sbg singgah sana kita?..Aku bukan ustazah atau pakar motivasi..Tapi aku adalah umat nabi,hamba Allah yang kadang2 leka terhadap kehidupan duniawi..bagi diriku,aku bersyukur dengan nikmat yang diberi olehNya..Aku sungguh bersyukur aku masih boleh bernafas,boleh tersenyum,makan dan melihat dunia..Tapi adakah aku membalas syukur ku kehadrat Illahi?..Allah itu maha pengampun..Aku berasa malu pijak dibumi Allah,malu menggunakan segala kurniaanNya..Sedangkan aku leka terhadapNya..leka melakukan ibadahNya..leka mengucap syukur..leka bahawa jasad ku adalah pinjaman dariNya..Subhanallah..

No comments:

Post a Comment